Prologs:
Jāsāk, laikam, ar to, ka kādu laiku atpakaļ, pēc diezgan
interesantiem piedzīvojumiem stopējot no Viļņas, man draudzene ieteica sākt
rakstīt arī par šiem atgadījumiem, un izveidot rakstu sēriju par maniem
piedzīvojumiem stopējot. Kādu laiku šī doma tika apcerēta, bet kā jau parasti ar rakstu veidošanu notiek: ja
tev nav laika, lai izveidotu rakstu par notikumu uzreiz vai tuvāko 2-3 dienu
laikā, tad pēc tam jau būsi aizmirsis, ko rakstīt. Līdzīgi bija ar šo projektu,
taču beidzot esmu nolēmis laboties, un tā kā šī vasara tiks pavadīta nedaudz
brīvākā režīmā ar pietiekami lielu stopēšanas dauzumu, tad cerams atradīsies
arī laiks kaut ko uzrakstīt. Veiksmīgu lasīšanu!
Piedzīvojums:
2012. gada 25. jūnijs bija diezgan notikumiem bagāta
diena, jo bija jāizvācās no kojām Valmierā, jāsastumj mantas mugursomā un kopā
ar velo jāaizved vilcienā uz Rīgu, kā arī jāaiztransportē velo uz servisu
apkopei, jo nevar zināt ar ko piedzītas spraugas pēc velosipēda ziemas peldes
Daugavā (garš stāsts, bet tiem, kuri nezin, mans velo tika rudenī nozagts un
pavasarī izzvejots no Daugavas).
Protams, kad tas viss tika izdarīts, pulkstens jau rādīja
18:17, un sildošā saulīte lika pieņemt lēmumu, kas mani bija urdījis jau visu
dienu. Tā nu es nolēmu braukt uz Palangu pie draudzenes vakarā, nevis nākošajā
dienā. Ātri ieskatījies autobusu sarakstā, noķēru pirmo autobusu, kas devās uz
Piņķiem, jo tā ir gandrīz tuvākā vieta Liepājas šosejas sākumam, kur kursē
pilsētas sabiedriskais transports.
Izkāpjot no autobusa taisnā ceļā devos iekšā veikalā
“Elvi”, kur uzsmaidot laipnajām pārdevējām, tiku apgādāts ar brīnišķīgu kartona
gabalu, uz kura uzrakstīt savu galamērķi.
Tālākais ceļš veda uz apvadceļu, īsi pirms Liepājas
šosejas sākuma. Tur apsēdies autobusa pieturā es sāku lieliem burtiem drukāt uz
sava kartona gabala uzrakstu “SALDUS - LIEPĀJA”. Kad uzraksts “SALDUS” jau bija
pabeigts, un uzraksts “LIEPĀJA” jau bija iesākts, man iešāvās prātā doma:
“Kāpēc nesākt rādīt zīmi jau tagad? Varbūt kāds piestās.”
Tā nu es drusku biju pavicinājies ar nepabeigto zīmi un
sapratu, ka nav ko ķēpāties, jāpabeidz un jādodas. Interesanti, ka tieši brīdī,
kad biju pabeidzis zīmēt, aiz muguras izdzirdēju balsi: “Tu brauc uz Saldu?”
Runātājs bija gados jauns vīriešu kārtas pārstāvis. Es atbildēju “Jā, vispār
jau uz Liepāju.”, un paskatījos apkārt. Nekur neredzot mašīnu, nodomāju, ka vēl
viens stopētājs, bet kaut kas likās aizdomīgi. Tikai brīdī, kad svešinieks
pateica: “Es arī braucu uz Liepāju, vari braukt ar mani. Mana mašīna ir tur.”
es sapratu, kas notiek. Izrādās, ka es biju parādījis zīmi, un cilvēks, kurš
izlēma mani uzņemt apstājās 50 metrus tālāk esošajā autostāvvietā. Sapratis, ka
neesmu viņa apstāšanos pamanījis, viņš atnāca man pakaļ kājām. Jāatzīst, ka tā
ar mani gadās pirmoreiz, it īpaši tāpēc, ka galīgi nebiju cerējis, ka kāds
apstāsies, kamēr es tur pieturā sēdēju.
Sarunas gaitā atklājās, ka šoferis ir LU students vārdā
Andriāns, un viņa nodarbošanās raksturojama ar vārdu “jurists”. Izrādās, ka
viņš devās uz Liepāju pie drauga, lai nākošajās divās dienās dotos izbraucienā
pa Kurzemes pusi, ar interesi izpētīt militāro mantojumu, ko Latvijas āres
piedāvā. Tā kā šī joma man pašam diezgan tuva sirdij ir, es dalījos ar
dažnedažādu informāciju un ieteikumiem, ko apmeklēt (man vispār tāda tendence
ir ieteikt cilvēkiem, ko apmeklēt – par gidu mācos, kā nekā.) Jebkurā gadījumā
saruna bija ļoti produktīva un interesanta. Jāsaka, ka pēdējā laikā man tik
interesantas sarunas stopējot nav bijis, jo kā par brīnumu man miegs nenāca
(citos gadījumos es diezgan bieži esmu manāms aizmidzis mašīnā). Vienīgais, kas
mani sāka tramdīt bija izsalkums, taču tas tika remdēts Statoilā pie Saldus
apļa.
Tā nu gandrīz nemanot jau bijām īsi pirms Liepājas, un
Andriāns uzzvanīdams draugam noskaidroja, ka Liepājā līst un drošības labad arī
noskaidroja kilometrāžu līdz Lietuvas robežai (kā nekā, mans mērķis bija doties
tālāk uz Palangu). Iekšēji sajūta, ka šāds piedāvājums man būtu gaužām
izdevīgs, tika apslāpēta, jo uzplīties ar lūgumu mani vēl 50km vizināt līdz
robežai būtu vairāk kā bezkaunīgi. Protams apjēdzot situāciju, ka pulkstenis
jau rāda diezgan vēlu laiku, un manas izredzes, tumsai iestājoties, nostopēt uz
Palangu ir niecīgas, es sāku apsvērt ļaunākos scenārijus.
Manas pārdomas pārtrauca Andriāns, kurš teica, ka varētu
mani aizvest līdz robežai, un es pateicībā nezinādams, kur likties teicu: “Ja,
tu tā tiešām varētu izdarīt, es tev būtu parādā divas pudeles alus”. Bišku
pamētājām jociņus par to, ka ar diviem aliem varētu pat nepietikt pat līdz
Nīcai, kad es atskārtu, ka esam iebraukuši Liepājā, bet pulkstenis jau rādā
22:14 un visas bodes, kur solīto dziru iegādāties ir ciet. Neko darīt, jāpaliek
parādniekos.
Liepājā uzņēmām Andriāna draugu, un domājām par to, ka
lai manis dēļ nebūtu tik tāls ceļš jāmēro, lai izlaiž mani tuvākājā apdzīvotajā
vietā ārpus Liepājas, gan jau tālāk nostopēšu. Protams virzoties pa pilnīgi
tukšu ceļu prom no Liepājas, es sapratu, cik niecīgas ir manas reālās izredzes
tikt pie mašīnas, kura brauktu uz Palangu.
Iespējams, ka mani ceļabiedri arī bija sapratuši to pašu,
un piedāvāja mani tomēr nogādāt līdz robežai. Īsi pēc tam, ceļa malā
ieraudzījām acis, kas atradās pietiekamā augstumā, lai stāvošo dzīvnieku
noturētu par govi. Piebraucot tuvāk atklājās, ka ceļa malā stāv alnis, un
strauji samazinot ātrumu, es sajutu inerces spēku, kas mani strauji grūda
priekšā esošā sēdēkļa aizmugures daļā (te nu bija mācība nepiesprādzēties).
Apstājušies tikai dažus metrus pirms gigantiskā dzīvnieka vērojām, kā tas lēnā riksītī devās pāri ceļam, un lempīgi kustoties, pazuda krūmos. Pat iedomāties īsti negribās, kas būtu noticis, ja mašīna laicīgi nebūtu samazinājusi ātrumu, un šis milzīgais dzīvnieks izdomātu doties pāri brīdī, kad esam jau blakus.
Apstājušies tikai dažus metrus pirms gigantiskā dzīvnieka vērojām, kā tas lēnā riksītī devās pāri ceļam, un lempīgi kustoties, pazuda krūmos. Pat iedomāties īsti negribās, kas būtu noticis, ja mašīna laicīgi nebūtu samazinājusi ātrumu, un šis milzīgais dzīvnieks izdomātu doties pāri brīdī, kad esam jau blakus.
Par laimi nekādi incidenti nenotika un es tiku veiksmīgi
izlaists Latvijas – Lietuvas robežas otrā pusē. Vēl pirms tam apmainījāmies
kontaktiem, gadījumā, ja kas notiek, un man uzbrūk kāds vietējais vai alnis, kā
arī es izvilku no somas stipri samīcītu šokolādes tāfelīti un pasniedzu to
sacīdams: “Nu, ko? Es vēl palieku divus alus tev parādā.” Atvadījāmies un es
sāku mērot kājām ceļu Palangas virzienā. No robežas līdz Palangai ir nepilni 18
kilometri, un pēc 20 minūšu iešanas, man garām bija patraukušās trīs mašīnas.
Sapratis, ka “nebūs aršanas”, zvanīju draudzenei, kas saorganizēja transportu,
lai mani savāktu.
Es biju nogājis 2 kilometrus no robežas un gaidīju savu transportu
pie pagrieziena uz Būtinges naftas termināli. Kā redzams, sagaidīju, un
veiksmīgi nonācu galā, taču nekādi nevaru iztikt nepasakot milzīgu “PALDIES”
Andriānam un viņa draugam (piedodiet, bet man it ļoti švaka atmiņa uz vārdiem),
par to, ka izglāba mani un nobrauca liekus 100 kilometrus, lai man izpalīdzētu.
Un es zinu, ka tas netika darīts tāpēc, ka divi ali kaut ko daudz mainītu, bet
tāpēc, ka nesavtība ir tas tikums, kas nepiemīt katram, bet kurš jākopj, lai
padarīt pasauli par gaišāku vietu.
Kopumā, tas tikai kalpo par pierādījumu tam, ko es jau
zināju – stopējot var satikt parsvarā tikai labus cilvēkus, bet tad arī pašam
jābūt atvērtam, un ar skaidru sirdi.
pēc bildes un degvielas cenām spriežot, tu būtu vismaz 10L brenguļa parādā
AtbildētDzēst