01 maijs 2012

Kritiskā masa 2012

Šoreiz vēlos uzmanību vērst uz nule notikušo "nesankcionētu pasākumu" Kritiskā masa 2012. Ne jau kā piedalījāmies, bet tieši kādēļ, jo palasot komentārus ziņu portālos, tomēr šķiet ka daudziem vēl nav skaidrs, kādēļ tādi pasākumi tiek rīkoti.

Ne jau "parādi" mums vajag. Mums vajag cienīgus apstākļus un veloceliņus. Rīgā pašlaik ir viens (RDSD karte) neērts veloceliņš (skat. Valdemāra iela - Vanšu tilts, Zemitānu tilts) kuram zūd jebkāds marķējums (skat. Pietura VEF uz Brīvības ielas, Zemitānu tilts, no Brīvības ielas līdz Kr. Valdemāra ielai (t.i. Senču iela) Berģi - ?) un nožēlojami atgriezumi kuri tā īsti nekur neved.



Protams, policija sastādīja 38 protokolus, dažreiz pelnīti., taču kad nebija, lai attaisnotu savu neadekvāto rīcību "Deviņiem akcijas dalībniekiem sastādīti administratīvā pārkāpuma protokoli par velosipēda vadīšanu bez tiesībām" (Citāts no diena.lv "Velobrauciena Kritiskā masa laikā noformēti 38 protokoli"). Jāpiemin, ka nekur Ceļu Satiksmes Noteikumos nav minēts, ka obligāti jābūt Velosipēda vadītāja apliecībai un to kārtošana nekur nav noteikta par obligātu.

Par policijas "piekasīgu, agresīvu un naidīgu" noskaņojumu lieliski raksta apollo: "Vienam no akcijas dalībniekiem policisti atņēma velosipēdu," "Lai atbrīvotu ceļu automašīnām, policisti ar motocikliem aizšķērsoja gājēju pāreju, apturot velosipēdistu pārvietošanos un dodot priekšroku automašīnām [...] savukārt daži policisti ar velosipēdistiem iesaistījās aizskarošās vārdu apmaiņās [...]"


Mana pieredze ar policiju:

  • Ierodoties uz Kritiskās masas pulcēšanās vietu visi atnākušie tiek nosūtīti pie Brīvības pieminekļa, kur smuki visus atnākušos paslēps Mežaparkā un novērsīs uzmanību no velosipēdistu problēmām;
  • Policija centās novirzīt Kritisko masu sev vēlamajā vietā bez īpaša pamatojuma (skat. Ludzas un Viļānu ielas krustojums)
  • Viens policists uz motocikla, kurš atteicās stādīties priekšā (!!!) ar motociklu vairākkārt izspieda Kritiskās masas dalībniekus uz nomali vai pie mašīnām, vairākkārt apdraudēja ceļu satiksmes drošību strauji aizšķērsojot ceļu velosipēdu vadītājiem, izraisīja vairākas mazas velosipēdu sadursmes;
  • vairākkārt aizvainoja velosipēdu braucējus, taču par laimi piesteidzās citi velosipēdisti un norādīja policijas darbiniekiem likumus kuri eksistē;
  • provocēja bīstamas situācijas ar savu agresīvo, uzbāzīgo attieksmi, "operatīvā transporta" represijām un naidīgi tuvu braukšanu;
  • bloķēja ceļu ar vairākām automašīnām;
Beigās policija atkāpās un ļāva turpināt Kritiskai masai ceļu pa Brīvības bulvāri, kur Kritiskā masa uz laiku ieņēma visas braukšanas joslas kā protestu pret automašīnu dominanci Rīgas ielās, taču vienmēr laipni palaida visus kuri traucās pa kreiso malējo joslu, jo nevēlamies taču naidu. Tikai veloceliņus.

Ziņu portālu komentētāji naidīgi izteicās pret riteņbraucējiem un aicināja iedomāties "kā būtu ja mašīnas nelaistu riteņbraucējus, ignorētu tos un novietotu mašīnas uz veloceliņiem".

"[...] Velosipēdistiem šodien nav pamata sūdzēties, ka viņi tiek ignorēti, tāpēc man vairs nav skaidra «Kritiskās masas filosofija» - huligānisms vai protests protesta pēc?» sacīja Pildava." (apollo.lv)

Atbilde ir vienkārša - tā ir mūsu ikdiena, diemžēl.

Šeit dažas manas bildes kas raksturo situāciju:




Diemžēl tādu gadījumu ir pārāk daudz lai visus nofotografēt.

Drīz pēc Policijas vajāšanas beigām un pāris apļiem ap Rīgas Rolandu rātslaukumā, beidzās arī Kritiskā masa ar finišu AB dambī, kur organizatori pateicās par piedalīšanos, aicināja stāstīt un rādīt draugiem, piedalīties nākošā gada Kritiskajā masā. Nebūtu policijas vajāšanas, Kritiskā masa šogad nebūtu tik ilga un interesanta.

Orient.lv fotoreportāža

Kritiskā Masa 2012 at EveryTrail
EveryTrail - Find trail maps for California and beyond

2 komentāri:

  1. Fotoreportāža: http://www.orient.lv/velo/2012/120501_kritiska_masa.php

    AtbildētDzēst
  2. Anonīms14:52

    Nafig tos veloceliņus vajag lai ir mezāk agresīvu autovadītāju.

    AtbildētDzēst