27 decembris 2011

Karsti CSN jaunumi, kas skar velobraucējus

Tvitters ir interesanta lieta, kura atmaksājas vairāk nekā es to būtu domājis. Še ir @Divritenis paziņojums, kuru palīdzēja izplatīt @VeloRiga.

Numurs. Esošais likums un papildinājums treknrakstā. viegli lasams komentārs.

2. Gājēju un pasažieru pienākumi
"17. Pārvietoties pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu vai nomali, izmantojot skrituļslidas, skrituļdēļus u.tml. sporta vai atpūtas inventāru, atļauts, ja tas netraucē pārējos gājējus. Šķērsot brauktuvi ar minēto inventāru atļauts ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu." Ar sporta inventāru var braukt pāri gājēju pārejai ar tādu pašu ātrumu, kā līdzcilvēki. 


6. Ceļu satiksmes regulēšana
"57. Luksofora signāls ar cilvēka siluetu, velosipēda simbolu vai cilvēka siluetu un velosipēda simbolu attiecas tikai uz gājējiem un velosipēdu vadītājiem. Šo noteikumu 224.punktā minētajā gadījumā, kad velosipēda vadītājs šķērso brauktuvi pa regulējamu gājēju pāreju, viņam jāievēro gājējiem paredzētā luksofora signāls. Zaļais signāls atļauj kustību, bet sarkanais - aizliedz." Velobraucēji ar divriteni var braukt pāri gājēju pārejām, ievērojot gājējiem paredzētu signālu, ja nav velosipēda signāla.
"75. Signāls ar gaismas virzienrādītāju vai ar roku jārāda laikus savlaicīgi pirms manevra sākuma un jāpārtrauc tūlīt pēc tā pabeigšanas (signāla rādīšanu ar roku var pārtraukt tieši pirms manevra). Signāls nav jārāda, ja tas var maldināt citus ceļu satiksmes dalībniekus."


22. Papildu prasības velosipēdu un mopēdu vadītājiem
"224. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt, tikai lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu vai ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir iekārtota atsevišķa braukšanas josla, kā arī šo noteikumu 229.punktā minētajos gadījumos, lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā. Netraucējot gājējus un citus ceļu satiksmes dalībniekus atļauts braukt pa nomali, bet velosipēdu vadītājiem - arī pa ietvi, kā arī šķērsot brauktuvi pa regulējamām gājēju pārejām. Braucot pa ietvi velosipēda vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību, bet šķērsojot brauktuvi pa regulējamu gājēju pāreju - ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu, pie kam velosipēda vadītājam pirms gājēju pārejas šķērsošanas laicīgi jāsamazina braukšanas ātrums." Mainīja definīciju. Atļāva braukt ar divriteni pa ietvi ar ātrumu, kas nepakļauj cilvēkus briesmām, pāri gājēju pārejām ar tādu pašu ātrumu kā gājējiem.


230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts: 
230.4. vest ar velosipēdu pasažierus, ja tas nav izgatavots speciāli šim nolūkam, izņemot bērnus ar aizsprādzētu aizsargķiveri vecumā līdz septiņiem gadiem, ja ir iekārtoti papildu sēdekļi un droši kāpšļi kāju atbalstam.
"230.6. braukt ar velosipēdu pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš." Tikai pielika klāt "ar velosipēdu."
"PapildVelosipēdu, kas izgatavoti pasažieru pārvadāšanai un tiek izmantoti komercpakalpojumu sniegšanai, izmantošanas nosacījumus un kustības maršrutu, izvērtējot tā sabiedriskās nepieciešamības un drošības kritērijus, nosaka attiecīgā pašvaldība." ?


Twitter ziņas zibenstaka / Aktuālie CSN / MK dokuments ar visām izmaiņām

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru